woensdag 29 januari 2014

hoe leer je in groep 6, 7, 8 voor toetsen?



hoi allemaal, ik heb vandaag een artikel voor meiden en jongens die in groep 6, 7 of 8 zitten.
ik ga namelijk laten zien hoe je voor toetsen kunt leren.
je kunt het op heel veel verschillende manieren doen!
ik ga er een paar laten zien!


1. hoelang heb je de tijd om te leren?
    bijv. 1 week dus 7 dagen
2. hoeveel lessen moet je leren?
als je 1 week de tijd hebt en je hebt bijvoorbeeld 4 lessen en 2 samenvattingen.
3. maak een planning:
MAANDAG | DINSDAG | WOENSDAG | DONDERDAG | VRIJDAG | ZATERDAG | ZONDAG |
les 1              | les 2            | les 3                | les 4                   | samenvatting| alles            | alles           |
Als je nu 8 lessen hebt kun je op 1 dag 2 lessen leren.

je kunt ook s´ ochtends een deel leren en s´ avonds.

TIPS:

1. leer goed elke dag. als je weet dat je s´ avonds niet kan leren zorg dan dat je s´ middags of in de ochtend leert.
anders moet je de volgende dag nog meer leren.

2. doe het niet als je heel erg moe bent want dan onthoud je het meestal niet zo goed.

3. schrijf tussendoor als je je verveelt dingen op een briefje die je in het hoofdstuk hebt geleert.

4. maak voor je zelf vragen en beantwoord ze in je eigen woorden.

5. als je van tekenen hou maak dan een tekening van dingen die je moet leren.

6. laat je ouders, opa of oma, zus of broer, oom of tante je de laatste dag overhoren met de vragen die je hebt gemaakt


wat is jullie gouden tip voor het leren van toetsen?


dit was het alweer.
ik hoop dat jullie erg iets aan hebben.
geef even antwoord op me vraag, ( je kunt ook anoniem instellen)
kom nog een keer langs op mijn blog.
klik hier als je mijn blog wilt bekijken!



XOXO


2 opmerkingen:

Anoniem zei

lieve meglynn
ik zit in je klas je kent me vast wel het begint namelijk samirah
maar wij moeten nu voor gs oefenen
en ik wist nooit zo goed hoe ik het moest leren
en nu weet ik dat wel
xxx je vriendin samirah

delicious beauty zei

heeejj samirah,

ja ik ken je wel en we hebben de geschiedenis toets al lang gehad!
fijn om te horen dat je nu wel weet hoe je goed kan leren.

-xxx- meglynn